uneapnoe ja toitumishärete seos? 28.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Kõigepealt tore tunda kedagi, ke Belgias töötab - ise olen olnud...
Küsimus on aga selline, et mida teha ohjeldamatu söögiisu vastu? Kas sel võib olla seos uneapnoega? Minu peres isapoolne liin enamus kannatab uneapnoe all (sh. mina, mu isa, vanaema jne.) Kas Teie arvates võib uneapnoest tingitud väsimus pärast magamist olla kuidagi seoses toitumis(vajadus)ega? Või tuleb neile ikkagi läheneda erineva kandi pealt - uneapnoed ja toitumishäireid püüda ravida teineteisest sõltumatult?
Kristel
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Uneapnoe ja ohjeldamatu söögiisu vahele mina antud hetkel otsest seost tõmmata ei saa. Uneapnoest tingitud väsimus pärast magamist on tingitud pigem ikka hapnikupuudusest ja sellest, et korralik unerütm on häritud. Samas, kui teie liigne söömine on viinud teid ka ülekaaluni, siis sellisel juhul aitab söömisharjumuste muutmine ja kaalukadu küll uneapnoed mõjutada. Kokkuvõtvalt, tegelemist vajavad mõlemad probleemid.
Heade soovidega, dr.Ehala