tere 10.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Tahaksin teada et kui organismis on juba tekkinud mingi vitamiini puudus, kas ainult toiduga ei saaks seda kuidagi parandada, näiteks süüa rohkem? Millegipärast tekib mul alati iiveldus, kui olen hakanud mingit multivitamiini kasutama.
Piimatoodetest tarbin ainult piima, kui palju peaksin seda päeva jooksul tarbima, et saada kätte elementaarselt vajalik päevane kogus kaltsiumit? Olen 25-aastane, 172 cm.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Piima kaltsiumisisaldus võib pisut kõikuda ja sõltuda ka aastaajast, kuid keskmiselt leidub klaasitäies 0,24-0,27g kaltsiumi. Viimane info on märgitud ka piimapkendile, kuna erinevate toodete kaltsiumisisaldus pole alati sama. Teie organism võiks saada päevas kuskil 0.8 grammi kaltsiumi.
Mis puutub teistesse vitamiinidesse ja mineraalidesse, siis oskuslik toiduvalik aitab loomulikult organismi tasakaalus hoida.
Heade soovidega, dr.Ehala