Kas ülekaal v. mitte ? 03.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Ma olen 31 a. m. Pikkus 189, kaal 90 kg.
Olen teadlik , et minu pikkuse juures max. lubatud kaal võiks olla 89kg. Seega olen väheke üle oma norm kaalu. Küsimus oleks aga järgmine, et kas ma pean tingimata alustama dieedi pidamist, et kaalu alandada, või võin selles kaalus olla ja tähelepanu pöörata hoopis sellele, et kaal edaspidi ei suureneks ?
Selles kaalus olen muidu olnud viimased 3-4 aastat.
Kui päris aus olla , siis spordiga ei tegele üldse. Vahest käin küll ujumas.
Niipalju veel et hiljuti lasin mõõta rasva %, see oli 19 ning vööümbermõõt 90 cm. Niipalju kui mina tean, siis max. lubatud vööümbermõõt, mis võib tervisele ohtlikuks saada, hakkab alates 100cm. Rasvaprotsendi kohta mul aga teadmised puuduvad. On 19 palju või aktsepteeritav ?
Tervitades,
Timo
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olete kõigi oma parameetritega nii öelda tervisele ohutu tsooni piirimail. Kui suudate oma kaalu sellises suurusjärgus hoida, on see hea, kuid arvan, et füüsilise koormuse lisamine oleks nii kaalu kui üldist tervislikku seisundit silmas pidades oluline. Vanuse tõustes aitab just füüsiline tegevus ja sport lisaks tasakaalustatud toitumisele hoida organismi heas toonuses.
Heade soovidega, dr.Ehala