Mao vähendamine 02.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen kuulnud operatsioonidest, millega saab aidata väga ülekaalulisi inimesi kaalu alandamisel, kui kaal juba tõsiselt ohustab tervist (ingl. k. vist bariatric surgery). Kas ja mis tingimustel neid lõikusi Eestis tehakse? Kas need jäävad plastikakirurgide töövalda või tuleb abi otsida kusagilt mujalt? Kui palju võiks selline protseduur maksma minna? Kas see on väga ohtlik?
Palju tänu abi eest.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Neid lõikusi tehakse ka Eestis, jäädes üldkirurgide valdkonda. Hinnavahemik on olenevalt operatsioonist alates 12 000 kroonist. Kõigil bariaatrilistel lõikustel on omad tõsised kõrvalmõjud ning mitte kõik lõikused ei ole kaaasa toonud püsivaid tulemusi kaalulanguse näol. Sellise operatsiooni vajadus võiks tulla kõne alla juhul kui muud võimalused on ära proovitud või kui kaal ohustab juba väga tõsiselt inimese tervist.
Heade soovidega, dr.Ehala