ülekaal 08.04.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen juba 25 aastat olnud ülekaaluline, hakkasin peale 30.ndat eluaastat kaalus juurde võtma. Rasvarikkaid toite ei söö, mulle meeldib väga kohupiim, söön umbes 200g päevas väherasvast, ka meeldib süüa maapähkleid. Sooviksin teada, kas need viimatimainitud võivad tõsta kolesteroolitaset. Dieediga on õnnestunud siiski umbes 6 kilo alla võtta, rohkem kaal ei alane.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kolesterooli leidub vaid loomsetes toiduainetes. Küll on aga pähklid väga kaloririkkad ning kaalulangetamise ajal ei soovitaks ma neid tarbida või kui, siis ikkagi jälgida täpselt koguseid.
Heade soovidega, dr. Ehala