chroni tõbi ja alakaal 30.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Elukaaslasel diagnoositi aasta tagasi Chroni tõbi, määrati ravi kuid haigus ei allunud ravile hästi ja umbes pool aastat tagasi oli olukord päris halvasti, kõht oli lahti, oksendas - ühesõnaga toit ei püsinud absoluutselt sees, sellega seoses on ta alates haiguse avastamisest kaalu kaotanud 75 kg-lt kuni 55 kg-ni (176 cm pikk). Nüüd on mõned kuud olukord mõnevõrra stabiliseerunud (st. oksendamist ei ole ja ka kõhulahtisust esineb väga harva), kuid kaalu ei tule kuidagi tagasi, söögiisu ei ole tal iiveldamishoogude tõttu ka eriti hea, kuid olenemata söögikogustest ei tõuse kaal üldse. Mida sellises olukorras teha, kuidas oleks tal võimalik kasvõi normaalkaaluni jõuda, loodan et oskate mingit nõu anda.
Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tegu on tõsise diagnoosiga ning antud juhul vajab päevamenüü kindlasti üle vaatamist ja ilmselt kohandamist vastavalt haigusele. Tulge vastuvõtule, sest vajan nõustamiseks rohkem infot kui antud kirjas olemas (tel:533 18 008, meil: toitumine@kliinikum.ee)
Heade soovidega, dr.Ehala