Ülekaalulisus 19.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mure selline, et viimase 5 aastaga on lisandunud 25 kg üleliigset kaalu. Trenni olen teinud ja teen ka praegu. Toitumist üritan jälgida, kuigi magusat armastan väga. Eelmisel suvel oli veresuhkur 8, kuid kuu möödudes peale toidu jälgimist oli see 3,5 (suguvõsas on kalduvus suhkrutõvele - onu, vanaema, 2 tädi - on põdenud/põevad II astme diabeeti) Siiski on mure selles, et kaal ei taha kuidagi alaneda. 2004 aasta augustis lõigati mul ära ka sapipõis. Peale seda ongi lisandunud ligi 13 kg. Kuidas leida infot õige toitumise kohta, tulenevalt minu sapist, kui see võiks mingiks põhjuseks olla. Lisan veel, et ei suitseta ega tarbi alkoholi. Olen 28 a naine, 171 cm ja kaalun 96 kg istuva eluviisiga töö.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna olete suguvõsas esineva diabeedi tõttu riskirühmas, siis on toitumine ja kehakaal määrava tähtsusega. Kutsun teid vastuvõtule, et võimalikud vead menüüs parandada ning leida teile sobivad lahendused (tel:533 18 008).
Heade soovidega,
dr.Ehala