kaal kaal kaal 08.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen 20 aastane naine.
Aasta tagasi kaalusin 65 kg ( olen 175 cm pikk) Nüüdseks olen juurde võtnud juba 10 kg, tundub et kaal aina tõuseb. Kindlasti on osa sellest ( või vähemalt mulle tundub) et alustasin aasta tagasi pillide võtmist. Mu eluviis ei ole istuv, piisavalt koormust ja ringiliikumist, kuid aega piisavalt ei ole, et trenni jõuda. Toitun regulaarsete toidukordadega keskmiselt 2-3 korda päevas. Hommikusöögiks kaerahelbe pudru või müsli rohelise teega, lõunaks linnu- või kalaliha ja õhtul söön midagi kergemat nt salat. Tihti tuleb õhtuti magusaisu, mille vastu ei suuda võidelda. Rasv kipub kogunema just kõhule ja puusadele.
Oeh, mida ma peaksin tegema, et peatada seda kaalukasvu, olukord on muutumas juba minujaoks masendust tekitavaks.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Pillide võtmine võib teatud osas kaalu mõjutada, kuid ei tohiks põhjustada küll pidevat ja püsivat kaaluiivet. Igaks juhuks võiksite seda arutada oma günekoloogiga ja vajadusel praegused pillid asendada.
Toitumise ilmse komistuskivi märkisite juba ka ise ära - liigne magus.
Siin aitab ainult enese ülekavaldamine. Esmalt peavad põhisöögikorrad olema piisavad ning mitmekülgsed, et hoida ära näljatunde tekkimine. Vaadake veel kord siiski oma menüü kriitiliselt üle, sest kui õhtul liigne nälg kimbutama kipub, pole päevane ratsioon siiski tasakaalus. Varuge koju külmutatud marju(maasikaid, vaarikaid, jm) ning kui magusaisu suureks läheb, segage viimaseid maitsestamata jogurtiga, lisades ka kaneeli. Abi võib olla ka 8-10 mandli-pähkli söömisest. Aga! Süües võtke endale aega ja närige toit (ka need mõned pähklid-mandlid) hoolega läbi. "Kriisiabina" võite kasutada ka klaasi tõeliselt külma vett, kuigi ma seda pidevalt kasutada ei soovita.
Kui vajate lisanõu, saate alati tulla konsultatsioonile.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev