Ülekaalulisus 07.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Olen 57 aastane naine, pikkus 176 ja kehakaal juba 94 kg. Mul on II tüüpi diabeet, kilpnäärme alatalitus, psoriaas ja viimasel ajal ka midagi seljaga, sellest sõltuvalt ka liikumise vähenemine. Kas on mingit võimalust kaalu langetamiseks uusi hädasid kaela tõmbamata?
Lugupidamisega
L. Tamm
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teil diagnoositud kõigi mainitud haiguste puhul mängib toitumiskomponent olulist rolli ning oma menüü ülevaatamine aitaks siin kindlasti. Usun, et läbimõeldud kaalulangetamine aitaks parandada teie üldist tervislikku seisundit ning tooks kahju asemel pigem ikka kasu. Kuna haigusi on mitmeid ning seetõttu on organismi normaalne ainevahetus paigast nihutatud, vajab kaalulangetamine kindlat programmi ja ka kannatlikku meelt, sest tulemused ei pruugi tulla väga kiiresti. Palju sõltub siin teie enda häälestatusest ja heast tahtest midagi muuta.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev