kaalu kõikumine! 06.03.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere,
minul on selline asi,et enne rasedaks jäämist võtsin meeletult juurde ja siis läkisn arsti juurde ja kurtsin muret aga põhjust nad ei leidnud siis nädal hiljem tegin rasedus testi ja kaks korda et olla kindel,olen rase nüüd ja hakkasin veel rohkem sööma ja olin peaaegu oma 170 cm pikkuse juures 85 kilo aga siis hakkas hommikuti paha nagupeaaegu kaks nädalat ei saanud süüa hommikiti kuna kõik tuli välja ja nüüd kaalun 78 juba aga kas see ohtlik ei ole kui kahe nädalaga 7 kilo alla võtta ja kuidas on võimalik kaal normis hoid.pole ennast kunagi näljutanud ja ei suudaks ka ja veel raseduse ajal see mul pähe pole tulnudki aga kui palju tohiks naine kaalus juurde võtta raseduse ajal,olen sportliku kehaehitusega ja paljud on öelnud,et kui kaalun 70 siis on see paras kuna keegi ei nä lisa kilosid kuskilt!
ette tänades,
Tiia!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Oluline on peale taolisi iiveldushooge ja kaalukaotust, et organismis ei tekiks vedeliku- ning oluliste mineraalainete puudust. Püüdke süüa väikeste portsude kaupa ning jälgige, et toitute võimalikult mitmekesiselt (tähtis on, ning seda eriti peale mainitud iiveldushooge, et menüüs oleks küllaldaselt puu- ja köögivilju). Erinevalt arvamusest et raseduse ajal tuleb endale kõike topelt lubada, pole see tõsi. Raseduse arenedes võib küll päevane kaloraaž pisut tõusta ja seda just enam raseduse teisel poolel, kuid ei tohiks ületada kuskil +200 kcal tavalisest toiduratsioonist. Soovitav kaaluiive raseduse ajal võiks jääda +12-13 kg piirimaile. Seega keskenduge sellele, et teie toidulaud oleks võimalikult mitmekülgne, et toitumises oleks kindel rütm ja et söömisvahed ei veniks liialt pikaks. Võiksite läbi teha ka ühe vitamiinikuuri, mis aitaks organismis tasakaalu taastada.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev