Kehakaal 28.02.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, mis võib põhjustada liiga vähest kehakaalu?
Kui kasv on 193cm, vanus on 18a - kuid kaal on 63kg.
Mida süüa, ja kui tihti? Kas trenn oleks vajalik?
Aitäh.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Enamjaolt on väikene kehakaal seotud isikliku omapäraga, harvem aga tingitud mõnest kaasuvast haigusest. Viimasel juhul esineb tavaliselt aga ka muid kaasuvaid sümptome (pidev kõhulahtisus, iiveldus, valud kõhus, vm).
Kehakaalu tõstmisel on olulisem õigete, täisväärtuslike valkude valik oma menüüsse, sest just viimased on meie keha põhilisteks ülesse-ehitajateks. Toit peab sisaldama nii loomseid kui taimseid valke (piimatooted, täisteratooted, oad, läätsed, jm). Oluline on leida söögiaegades kindel rütm, mille saate paika panna vastavalt oma päevaplaanile. Nälga tunda ei tohi - pigem süüa sagedamini kui jätta mõni toidukord vahele. Ka läbimõeldud lihastreening aitab anda kehale vormi ja on seega igati soovitatav.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev