Ülekaalulisus 24.02.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Olen 34 aastane meesterahvas.Soovin oma kaalu alla viia 11kg.Raskeid haigusi põdenud ei ole.Trennis käija aega ka ei ole.Soovin teha seda süües.Ei suitseta.Alkoholiks harva lahja õlu.Armastan õhtuti kergelt näksida.Ette tänades Artur.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teadmata teie praegust olemasolevat kaalu ja toitumistavasid on konkreetseid soovitusi raske anda. Kõige üldisemad ja lihtsamad soovitused oleks aga järgmised: kaalulangetamise perioodil öelge ei saia- ja pagaritoodetele, tõstke juur-ja puuviljade osa oma menüüs, sööge ainult väherasvast liha ning võimalusel eelistage viimasele hoopis kala, öelge ei vorstitoodetele (kerged singid on lubatud) ning piimatoodetest valige väikese rasvaprotsendiga kaupu. Eelkõige püüdke sisse seada aga kindel rütm ja korrapära ning jälgige koguseid , mida ühe toidukorra ajal ära sööte. Need reeglid on küll väga üldised, kuid neist kinnipidamine aitab teil kindlasti soovitud kaalu jõuda. Parim viis kaalu langetada kui ka hiljem langetatut hoida on siiski kombineerida dieeti koos füüsilise koormusega. Ja veel, kaalulangetamisega ei tohi kiirustada, sest muidu tuleb kõik kaotatu ka kiirelt tagasi. Kui vajate lisanõu võite alati tulla konsultatsioonile.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev