krooniline kõhukinnisus 14.02.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere,
vabandan, kui küsimus päris teie valdkonnaga ei kattu. loodan et saate siiski vastata.
nimelt mind vaevad krooniline kõhukinnisus. juba kaks kuud! algul arvasin, et ehk on tegu närviprobleemiga, kuna mul on alaseljas päris ulatuslik diski prolaps. neuroloog ja traumapunkti arst siiski seda ei arvanud. soovitasid dupalaxi. alguses natuke aitas ka. aga asi on nüüd ikka päris hull. ma saan vast kahe nädala peale ühe korra käia ja siis ka tundub et mitte lõplikult soolt tühjendada. samas toitun nii tervislikult kui oskan, joon palju vett ja söön puu ja juurvilja, kiudaineid. liigun piisavalt, nii palju kui seljaolukord lubab. aga ei midagi. kõht valutab või on pinges, raske on olla, kaalus olen juurde võtnud. ei tea kas on üldise seisukorra halvenemise märk, aga nüüd avastasin et juuksed on hakanud ägedalt välja langema ning nahk on muutunud punetavaks ja kestendavaks. mida ette võtta? tean, et arvatavasti oleks vaja pöörduda gastroenteroloogi poole. tegin ka seda, aga lähim aeg on kolme nädala pärast.
proovisin erinevaid haiglaid ja isegi linnu. äkki oskate öelda, kas kuskil võtavad kasvõi tasulised arsti vastu? olukord on üsna väljakannatamatu.
suured tänud abi eest.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie puhul on tõesti oluline pöörduda arsti vastuvõtule. Kirja põhjal kahjuks öelda ei saa, mis võib olla teie seedehäirete põhjuseks, kuid täpsustamist vajaks see kindlasti. Kui soovite ennem gastroenteroloogi juurde pöördumist vastuvõtule tulla, olete oodatud (533 18 008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev