"Liigese Toit" 29.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, kuna tegelen aktiivselt spordiga, nimelt jõutõstmisega, siis on mul aeg ajalt kas valud liigestes või siis nad "nõksuvad" (põlved, õlad, randmed), apteegist soovitati mulle Ultra Gel pulbrit ,mida lahustan mõõdulusikatäie veega ja tarbin seda igapäev ja see mõjub, nõksumine väheneb, liigesed taastuvad kiiremini, küsimusi oleks mul kaks :
1. kas selle Ultra Geli pidev, st aastaringne tarbimine võib ka mingeid kõrvalmõjusid tekitada? st kas ma äkki peaks tegema seda mingite kuuride kaupa vms?
2. olen kuulnud ,et sült on ka nö "liigese toit" kas ka tavaline tarretis mida poes müüakse mõjub hästi liigestele?
Tänud!
Marko 25 tln
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Siiani on glükoosamiini preparaate (nagu UltraGel) peetud suhteliselt ohututeks ning tähelepanu on pööratud vaid tooraine puhtuse olulisusele. Pikema-aegsed võimalike kõrvaltoimete uuringud aga veel puuduvad. Kolme-neljakuulised kuurid pakendil märgitud doosis ei tohiks siiski endaga mingeid kõrvaltoimeid tuua.
Poest ostetud sülte ja tarretisi otseselt nüüd küll aga teie poolt nimetatud "liigese toiduks " tarbida ei maksaks.
Heade soovidega, kristel Ehala-Aleksejev