õgardlus 25.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul on suur mure. Nimelt on mul pidevalt söögiisu, ükskõik kui palju ma ka ei sööks on mul hiljemalt 2 tunni pärast jälle söögiisu. 5-6 võileiba ja pool potti suppi pole mingi probleem ära süüa. Minu arvates ei ole see normaalne, sest varem pole sellist probleemi olnud. Olen alati suutnud dieeti pidada kui näen, et kehakaal hakkab tõusma. Aga seekord mitte, kaal tõuseb aga ei suuda isu talitseda. Ostsin isegi fun&slimi kapslid, mille üks toime on isu alandamine aga see ka ei aita. Kas sellise probleemiga võib pöörduda arsti poole? Kui siis millise, perearsti poole kindlasti mitte, teda ma ei usalda.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Söögiisu teket mõjutavad mitmed organismis toimuvad protsessid. Selles on oma koht nii tarbitud toidu koostisel kui kvaliteedil, meie seedetegevuse rütmikal aga ka psüühilistel protsessidel.
Kui tunnete, et ise oma probleemile lahendust ei leia, olete oodatud konsultatsioonile (tel:533 18 008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev