aeglane seedimine 24.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Selline mure, et mul on kogu aeg olnud väga väga aeglane seedimine, selline mulje jääb et kõht ei käi absoluutselt läbi. Peale sünnitust olen tublisti kergem kui enne rasedaks jäämist ja ainevahetus on läinud kiiremaks. kas endine aeglane seedimine võib taastuda kui lõpetan rinnaga toitmise? kas on teatud toiduainete abil võimalik seda ka kiiremaks muuta?
olen ise 21 ja seoses raseduse ja emadusega palju muutnud ka oma söömisharjumusi, ei söö enam rasvast palju ega magusat ja gaasilisi jooke ka enam ei joo.
kas aeglane ainevahetus võib olla tingitud ka hiljuti avastatud kilpnäärme sõlmest?
lugupidamisega,
ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ütlete ise, et olete oma toitumist tublisti muutnud ning antud hetkel seedimisega probleeme pole. Säilitage need positiivsed muutused ning jälgige, et tarbite piisavalt puu-ja juurvilju ning sööte täisteratooteid. Samuti on oluline vajaliku hulka vedeliku (vee, taimetee) tarbimine, mis ei tohiks olla alla 1.5 L päevas. Mis puutub avastatud sõlme, siis viimase aktiivsus ja toime organismile pannakse paika vereanalüüside ja teie raviarsti poolt määratud diagnostiliste meetodite alusel ning vastavalt uuringutele määratakse siis ka vajadusel ravi.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev