õuna äädika kapslid 19.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Peale sünnitust on mul tekkinud ülekaalulisuse probleem. Olen kuulnud õuna äädka kapslitest, mida tahaksin proovida.
Mis see endaga kaas võib tuua, kas on ka halba mõju tervisele.
Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vastavalt ravimitootjate infole kiirendab õunaäädikas tarbitud toiduainete ümbertöötlemist ning soodustab nii vedeliku kui jääkainete väljutamist organismist. Viimase väite alusel on õunaäädikapreparaadid leidnud koha erinevates dieetides, kuid teaduslik baas nende kasutamiseks puudub. Tundliku maoga patsientidel võivad need preparaadid põhjustada ärritusnähte. Ainuüksi taoliste lisandite kasutamisest kaalulangetamise eesmärgil kasu pole, kui sellega ei kaasne muutused liikumis-toitumisharjumustes. Seega vaadake üle ka oma päevamenüü. Ehk annab seal midagi ümber sättida-korrigeerida.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev