ÜLEKAALULISUS 11.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Ühes "Maalehe targu talitajas" oli retsept
klaas sooja vett
1spl. mett
1tl. kaneeli
pidi hea olema veresoontele ja kaalust allavõtmisele
mida arvate kaneeli kohta, et seda korraga nii palju on
seada jooki vaja juua hommikul enne sööki ja õhtul viimase söögina
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Nii mesi kui kaneel on rahvameditsiinis kasutusel olnud aastatuhandeid. Kuna neile on omistatud põletikuvastast, seedetegevust- ning teatud ainevahetusprotsesse mõjutavaid toimeid ning nad on rikkad mitmete mineraalide, vitamiinide ning antioksüdantide poolest, siis halba taoline jook ei tee, kui ise talute mee-kaneeli intensiivset maitset. Kui soovite joogiga katsetada, siis esialgu tasuks ehk kasutada väiksemaid koguseid, et veenduda nende komponentide sobivuses teile. Samuti tuleb meeles pidada, et mida puhtamad on toorained, seda paremad on nende omadused.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev