vererõhk ja dieet 11.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Kuidas toitumisega alandada kõrget vererõhku?
Ette tänades 40 a naine
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tavaliselt kaasnevad kõrge vererõhuga ka teised probleemid nagu ülekaal, rasvade ainevahetuse häired, vm. Selleks et anda just teile sobivaid, täpsemaid soovitusi, oleks mul vaja ka enam informatsiooni. Väga üldiselt tuleks vererõhuhaigetel jälgida küllaltki kerget menüüd, mis oleks rikas juur- ja puuviljade poolest ning vähendada (mitte aga täiesti välja lülitada) küllastunud loomsete rasvade osakaalu (liha-piimatooted). Samuti tuleks alandada soola tarbimist ning piirata alkoholi pruukimist. Üle tuleb vaadata oma päevane kaloraaž. Kindlasti tasub leida endale sobivaid liikumis- ja sportimisvõimalusi. See on nüüd väga üldistatult.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev