lootusetu ülekaal 03.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 47 a naine, 173 pikk ja 108 kilo. Olen kogu oma elu olnud pisut paksuke. Peale laste sündi (nüüd küll juba 27) aastat tagasi lisandusid kiiresti 25 kg. Arstide väitel on ainevahetus rikutud ja väga aeglane. Pole õnnestunud neid kilosid maha võtta, kuigi töö on olnud kogu aeg liikuv. Hakkasin kasutama Body tea-d ja õunaäädika kapsleid aasta tagasi, oli isegi märgata edusamme, aga siis tuli haigus. Lõpetasin antibiootikumide ravi ajaks kapslite kasutamise, et magu säästa. Ka ei tarvitanud sel ajal antibeebipille. Samuti kaasnes haigusega kuuajaline voodirežiim. Peale paranemist on aga kõik seni kaotatud kilod tagasi tulnud ja veel juurdegi. Kas see võib olla tingitud vahepealsest toidulisandite võtmise katkestamisest? Või mõjutas tõesti pikk lamamine? Kaalujälgijatega ühinemine ei aita, kuna töö iseloomust sõltuvalt pole võimalik söögireziimist kinni pidada. Lähenemas on üleminekuperiood, mis enamasti kipub veelgi kaalu tõstma..ei oska end enam aidata. Ehk oskate anda mõned soovitused, kuidas veel võiks abi saada..
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Liigsetest kilodest vabanemine on pika-aegne projekt, mille eesmärgiks on õppida tundma iseend, kujundades välja elustiili, mis lubaks jõuda organismi täisväärtuslikku tööd tagava kaaluni. Viimane on igaühe jaoks pisut erinev, sõltudes meie keha ülesehituslikest omapäradest. Ülekaal pole seega pelgalt figuuri omapära, vaid sellega seonduvad mitmed haigused ning seda teades on ehk pisut kergem oma elu ümberkorraldustega algust teha. Kirjutate, et kaalujälgimisega pole võimalik tegeleda, kuid kahjuks on tulemusi ilma toitumis-liikumisharjumusi korrigeerimata raske saavutada. Kõikvõimalikud toidulisandid ja ravimid on vaid abivahendiks liigsete kilode kaotamisel, kuid iseenesest nad teid saledaks ei tee. Alustada tuleb ikkagi sellest, et vaatate üle oma senised toitumistavad. Kindlasti leidub ka teie päevagraafiku juures võimalusi, et midagi muuta. Kõige aluseks on aga teie enda soov seda teha ja see teil ju on. Paari reaga ei ole kuidagi kaalulangetamise programmi võimalik kirja panna, seega olete alati oodatud vastuvõtule (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev