Alakaalulisus 30.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen noor neiu 14a (164 cm ; 42 g). Minu probleemiks on alakaalulisus mis on minu vanuses üpris tähtis. Kuidas saada kaalust juurde toitudes samal ajal tervislikult?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõigepealt tuleks teada, kas olete kogu aeg olnud väikesekaaluline, või on muutused toimunud viimase aja jooksul. Kui väikene kaal on teile isikupärane saab seda vastava treeningprogrammi ja toitumisrežiimiga mõjutada, kuid mingeid kaalu tõstvaid tõhusaid ja ohutuid ravimeid tänasks loodud pole. Soovides kaalu tõsta on esmatähtis mitte vahele jätta ühtegi söögikorda ning hoolitseda selle eest, et päevamenüü sisaldaks piisavalt täisväärtuslikke valke (nii loomseid kui taimseid). Valgud on meie keha olulised ülesehitajad ning koos õige treeninguga aitavad moodustada lihasmassi. Just viimase kasvatamise arvel saate ka oma kaalunumbrit suurendada ja anda kehale vormi. Toidulaluale võiksid kuuluda nii kodujuust kui kohupiimatooted ning teie puhul olgu nad ikkagi teatud rasvasisaldusega. Kokkuvõtvalt tuleb öelda, et korrapärased ja mitmekülgsed toidukorrad (! vähemalt 3) koos treeninguga aitavad kindlasti keha vormida ja kaaluprobleemi parandada.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev