Ülekaal 22.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
3 aastat tagasi tõusis mu keha kaal ligi 25kg, ja seda kiirelt ja äkitselt. Hetkel kaalun 100kg, pikkus on 174cm, vanus 22eluaastat, olen meessoost. Olen üritanud seda erinevate võimalustega alla saada, kuid pole õnnestunud. Vajan abi, kuna ülekaal mõjub juba tugevalt seljale. Mida saaksin teha, et alla saada. Ujun juba aastaid, jõusaali olen ka proovinud. Jooksu võimalust pole, olen rikkunud oma noorus treeningutega põlved. Olen ka dieeti proovinud. Mõistus otsas juba ausalt öeldes
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Selleks, et hakata lahendama teie probleemi tuleb minna tagasi 3.aastat ja leida vastus küsimusele, mis põhjustas tolleaegse kiire kaalutõusu. Kas toimus mingi muutus elustiilis või mängisid rolli mõned muud faktorid (põetud haigus, kasutatud ravimid, vm?). Alustades sellest ning analüüsides lisaks teie praegust elustiili, viies vajadusel läbi ka täpsustava tervisekontrolli, on võimalik paika panna teile sobiv režiim. Taoline ülekaal ei ole koormus ainult liigestele, vaid kahjustab tugevalt ka muid organsüsteeme ning seega on kaalu normi piiresse viimine tervise seisukohalt vägagi oluline. Kaalulangetamine peab toimuma aga pikkamööda, et organism kohaneks nende muutustega ja võtaks nad omaks. Samuti ei sobi ülekaalu korral ka kõik spordialad ja jooksmine on üks neist. Ujumine on aga igati teretulnud.
Täpsemaks analüüsiks ja soovituste saamiseks kutsun teid vastuvõtule (tel:7318008, 53318008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev