Ülekaal 13.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 19 aastane neiu, ja minu kaal on 85kg ja pikkus 168cm. Minu keha indeks tuli 30, et see on nagu rasvumine.
Millest see võib sõltuda?
Mida ma tegema peaks?
Kuidas kaalu alandada? Käin küll jõusaalis ja ujumas, aga kaal ei vähene ikkagi, koguaeg on sama?
Palun andke nõu!
Oodates teie vastust
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
KMI 30 puhul on tegu kerge rasvumisega. Seega on aeg midagi ette võtta, et ülekilodest ei tekiks probleeme teie tervisele.
Meie kehakaal sõltub mitmete tegurite koostoimest: keskkonnast, kus elame, toitumis-liikumisharjumustet ning geneetikast. Samas on enamusel juhtudel võimalik oma kehakaalu kenasti normi piires hoida kui paika panna enda eluviisidele vastav toitumis-liikumisrütm. Geene, mille töösselülitumine põhjustaks rasvumist ning mille tegevust on raske kontrolli all hoida, on leitud üksikuid ning need on õnneks harva esinevad.
Seega peaksite alustamagi sellest, et vaatate kriitiliselt üle oma päevakava ja selle mida sööte-kuidas liigute. Poodides on antud hetkel müügil üsna rohkelt kirjandust, mis võiks teid selles valdkonnas aidata. Oma spordialadega tuleb aga kindlasti edasi tegeleda. Mõlemad mainitud alad treenivad hästi muskulatuuri ja nii paradoksaalne kui see näib võivad nad isegi kaalu tõsta, sest lihased on raskemad kui rasv. Lihased kulutavad aga ka energiat rohkem kui mistahes muud organismi koed, seega on heas toonuses lihaskond igati teretulnud kui soovitakse kaalu langetada. Vaatamata lihaste arvelt tulnud kaalunumbrile annab see üldpildis kena, vormis keha, mille nimel tasub tööd teha. Lõpetuseks tahan öelda, et püsivate tulemuste saavutamiseks on vähe kui peate lühiajalist dieeti. Eesmärgiks on liikuda elustiili poole, mis võimaldab meie organismil täisväärtuslikult töötada.
Kui tunnete et vajaksite põhjalikumat nõustamist ning sooviksite leida endale sobivat kaalulangetusprogrammi, kutsun teid vastuvõtule (7318008, 53318008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev