Tere! 12.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 43-aasstane naine,pikkust on 181cm ja kaal oli viimati 121kg!!!!Ei suuda mingit dieeti pidada,kui kõht on tühi,siis ka peavalu kindluststud.Eriti õhtuti on söögiisu meeletu,käin nagu näljane külmkapi juures ja otsin midagi söödavat.Kuidagi ei suuda ka loobuda magusast.Jalad valutavad,nahaalused veresooned lõhkevad,säärtel on kui ämblikuvõrk.Veresuhkur pole ka korras,kuskil6,4-7,2.Siis veel liigesepõletikud,artroos ka vist,nii jala´laba välisküljele kui ka sõrmele on kasvanud "nukid".Sõrmed on kanged,ei saa koorida õunu või õmblustööd teha kaua,peab sõrmi sirutama.Ei leia endas jõudu midagi ette võtta,ega oskagi midagi õiget.Ehk oskate mingit nõu anda.Töötan lasteaias kokana ja elan Tallinnas.Ette tänades
Krista.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olete oma probleemi endale teadvustanud ning see ongi esimene samm, et midagi paremaks muuta. Ülekaal on teie puhul kaasa toonud juba kindlad kehalised vaevused ning seega on viimane hetk, et midagi ette võtta. Enamus teie poolt mainitud kaebustest on pöörduvad ja kaalunäidu langedes tuleb ka paranemine. Kuna kaalu on kaotada palju, siis pelgalt kirja-abi jääb siin kindlalt väheseks. Kutsun teid Tallinnas vastuvõtule (7318008, 53318008), et aidata leida teile sobiv kaalulangetusviis.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev