Ülekaalulisus 07.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Minu nimi Ly ja olen 47 a. Pikkus on 1.67 ja kaalun 89 kg. Töötan lasteaias rühmaõpetajana ja annan lastele veel liikumisõpetust. Kogu oma teadliku elu olen teinud sporti ( kuul,ketas,oda ja võrkpall).Nüüd käin ainult ujumas. Olen kasutanud mitmeid dieete, käisin kaalujälgijatekursustel jne. Paar kuud on kaal normis, kuid siishakkab jälle juurde tulema, eriti puusadele ja jalgadele. Väliselt ma nii paks ei paista,kuid valutavad jalad annavad kaalust märku. Ma olen südamest kurb, et ma ei leia lahendust. Tervis on mul üldiselt hea ja m.päevad käivad ka normaalselt.
Aitäh, kui leiate aega mu mure läbi lugeda ja natukenegi mu meelt lohutada.
Ette tänades Ly
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Lohutamiseks ei näe ma teie puhul küll põhjust, sest lohutada tasub kui kohe midagi enam teha ei anna. Teie olete aga kirja järgi ise aktiivne ning soovite midagi muuta, seega jääb üle vaid sellesuunalisi samme astuda. Olete tegelenud intensiivselt ja küllaltki raskete spordialadega, seega on teie organism harjunud koormustega. Oletan, et kui aktiivsest spordist loobusite ning väiksemate koormuste peale läksite, siis oma söömisharjumusi te oluliselt ei muutnud. Nimetatud spordialad tõid kaasa suure energiakulu ning seega võisite varem lubada ka endale pisut teistsugust menüüd. See et olete dieedipidamisega kaalu normi saanud on hea, kuid rangemale dieediperioodile peavad järgnema püsivad muutused toitumises, mis lubaksid soovitud tulemust hoida. Meie organism kohaneb uuega pikkamööda ja talle tuleb selleks aega anda. Kiire kaalulangus mõne dieedi puhul toob küll hetkelise võidurõõmu saavutatust, kuid on pikema aja lõikes üsna tulutu, sest kaotatu kipub topelt tagasi tulema. Rasva ladestumine puusa- ja reiepiirkonda on ilmselt seotud teie keha eripäraga ning seda on raskem mõjutada, kuid teatud harjutustest võib siingi kasu olla. Olete oma mõtlemisega õigel teel, kuid nüüd tasub tegutseda, sest ühel hetkel võib liigkilode koorem hakata mõjutama teie tervist ning seda mitte ainult valutavate jalgade näol.
Kutsun teid konsultatsioonile, et koos teile sobiv programm paika panna.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksjev