kaal 05.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mulle teeb muret mu 10 üleliigset kilo.Olen lugenud et perearst saab välja kirjutada mingit preparaati ,millega kiiremas korras alla saab võtta.Kas seda on soovitav teha või peaks äkki midagi muud apteegist ostma.Ja kui teine variant on parem siis millist te soovitaksite?
Ettetänades K.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere,
Vastates teie küsimusele, siis jah, Eestis on olemas tetud tüüpi preparaate, mis aitavad kaasa kaalulangetamisele ning mida perearstid välja saavad kirjutada. Taolised ravimid ei sobi aga kõikidele patsientidele ning selleks tuleb eelnevalt väga täpselt paika panna inimese tervislik seisund ning ka söömisharjumused. Kurvastuseks pean teile ütlema, et antud ajahetkeks pole avastatud ühtegi "ime-ravimit", mis meid kiiresti saledaks teeks. Organism vajab kaalulangusega kaasnevate muutustega harjumiseks aega, selleks et need ka püsima jääksid. Kui te pole praegu valmis tegema muutusi nii enda söömis- ja liikumisharjumustesse, siis ei aita teid ka müügilolevad preparaadid. Korrigeerides omi eelistusi, võivad aga teatud tüüpi toidulisandid olla eesmärgi saavutamisel teile abiks. Uskuge, pisut pingutamist tasub pikemas perspektiivis end kindlasti ära. Kui vajate nõu , siis saab ju alati konsultatsioonile tulla.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev