Alakaalulisus 28.11.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere ! Ma ei tea , kas see teema siia sobib, sest teema on vist ülekaalulisus, aga mul on suur mure. Olen 15 aastane tüdru, 165,5 cm pikk ja kaalun 47 kg. Käin kergejõustiku trennis ja söön millal iganes ja mida tahes, kuid kaalu ei tule juurde. Mida ma peaksin tegema ? Kas minema tervisespetsialisti juure ja kui jah , siis kuhu ? Kuidas ja palju ma peaksin sööma, et kaal ruttu tuleks jne. Muidu mul on kiire ainevahetus ja kas seda aeglustada ei saaks ?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Teema sobib siia suurepäraselt, sest samasugune probleem nagu on ülekaal on ka alakaal. Kuna olete oma organismiga üleminekuperioodis, on esmalt oluline jälgida teie kaalu-kasvu kõverat, mis on kindlalt olemas teie raviarstil. Kui see kõver on ühtlane mõlema näitaja osas siis võib oletada, et tegu on teile iseloomuliku kaalunäiduga, mis võib olla seotud ka teismelisea muutustega, kuigi arvestades pikkust võiks kaalunumber suurem olla. Mida saaks siin ära teha? Kui ülekaaluliste jaoks on olemas siiski teatud ravivõimalused, siis alakaalu puhul need peaaegu puuduvad või on tervisele pigem kahjulikud. Parim viis kaalu tõstmiseks on spetsiifiline lihastreening, sest lihased on nii öelda raske kude, aga treeninguga te juba tegelete. Sellest lähtuvalt tasuks esiteks üle vaadata oma igapäevane menüü, kuna ilmselt vajate seoses intensiivse füüsilise koormusega rohkem kaloreid. Kindlasti peaks igasse päeva kuuluma kolm korraliku söögikorda ja vajadusel kaks lisapala (seda eriti treeningupäevadel). Oluline ei ole süüa millal iganes ja mida tahes vaid just korrapäraselt ja tasakaalustatult, et organism saaks kätte talle vajalikud ained. Tulla võib ka konsultatsioonile kui tunnete et õige menüü koostamine on üksi raske.
Parimate soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev