Ülekaal 28.11.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen kohutavalt suure ülekaaluga. Olen püüdnud iseseisvalt tegeleda selle probleemiga (paastumised; kaalujälgimine; rohkem liikuda jne.), kuid mõne aja pärast loobun ja võtan veel rohkem juurde. Perearst nagu ei ole eriti huvitatud minuga tegelemisest. On mul mõtet tulla teie konsultatsioonile, või pean iseseisvalt siiski endast jagu saama?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Alustuseks tahan öelda, et see mis on "kohuav ülekaal" patsiendi silmis ei pruugi, lähtudes kindlatest kliinilistest näitajatest, olla seda arsti pilgu läbi. Otsuse tegemiseks oleks ikkagi vaja kindlaid näitajaid. Teie kirjast nähtub, et probleemiks on üles-alla kaalu kõikumine. Selline pendlifenomen raskendab kindlasti soovitud tulemuse saavutamist, sest iga uus kaalutõus raskendab järgnevat kaalulangetamise programmi. Sellest lähtuvalt tasub teil kindlasti konsultatsioonile tulla, et vaadata üle teie toitumistavad ning arutada läbi tugevad-nõrgad küljed, leidmaks lahendust probleemile.
Parimate soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev