soolapuudus! 02.05.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!Panin endale ise diagnoosiks liigse soolapuuduse.Mul on kõrge vererõhk ja südamehäired(päritud) seedehäired ja olen paari aastaga näost oluliselt paksemaks läinud mis pidi olema samuti liigse soola tarbimise tagajärg.Mul on pidev stress ja keha kaotab palju soolasid.Minu menüü koosnebki ainult soolastest toitudest.Magusa järgi ei isuta üldse.Õhtuti enne magama minekut lähen alati külmkapist sinki võtma,et saada soola soola soola.See on ebanormaalne.Kõik toidud mida armastan on väga kõrge soolasisaldusega näiteks nagu hallitusjuustud.Aidake palun? Kas apteegis käsimüügis on tõhusaid ravimeid soolapuuduse vastu või peaksin kindlasti külastama oma perearsti? Kas minu mure on kergesti ravitav või pean lausa antibiootikume tarvitama hakkama?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tegu pole mitte soolapuuduse vaid soola liigtarbimisega, mis süvendab teie poolt kirjas mainitud probleeme. Mõiistlik on siinkohal oma menüü ja toitumisharjumused põhjalikult üle vaadata ning esmast nõu selle osas võite vajadusel küsida perearstilt.
Heade soovidega, dr.Ehala