Epilepsia ravim laktoositalumatuse puhul 07.04.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Põen epilepsiat. Seoses hoogude sagenemisega pöördusin neuroloogi poole (eile käisin neuroloogi vastuvõtul). Arst arvas, et pean proovima teist ravimit ning kirjutas mulle välja veel ravimi nimega "Matever",mida pean võtma lisaks ravimile "Lamictal" (antud ravimit olen juba aastaid võtnud).
Lugesin uue ravimi juhendi ning seal leidsin infot, et laktoosi talumatuse korral antud ravimit ei tohi võtta. Lisaks leidsin Internetis "Ravimi omaduste kokkuvõte" ,kus lk 7 on järgmine info: "Matever 1000 mg õhukese polümeerikattega tabletid sisaldavad laktoosi. Patsiendid, kellel on harvaesinev pärilik galaktoosi talumatus, laktaasi puudulikkus või glükoosi-galaktoosi malabsorptsioon, ei tohi seda ravimit võtta." Lk 65 selgub: kui "ei talu teatud suhkruid (nt laktoos), peate enne ravimi võtmist konsulteerima arstiga."
Ravimi pean võtma järgmiselt: esimesel nädalal üks tablett päevas, teisel nädalal kaks tabletti, kolmandal nädalal kolm tabletti ning edasi neli tabletti päevas.
Eile õhtul alustasin ravimi võtmist ning mõne aja möödudes oli raskustunne kõhus, valud (ei olnud tugevad, aga oli ebameeldiv olla).
Palun Teie nõu, kas ma tohin antud ravimit võtta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mina teile siin nõu ei saa anda. Ravi osas peate ikkagi konsulteerima oma raviarstiga, kes on terviklikult teie haiguslooga kursis.
Parimatega, dr. Ehala