Kaaluprobleemid 04.04.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 38 ja 185cm ja 125kg. Ülekaal on mind juba pea 20 aastat seganud. Olen teinud erinevaid dieete, kaaljälgijate grupis osalenud, teinud sporti, käinud psühholoogi juures, paastunud jne. Igal korral on kaal langenud, kuid püsivalt alla pole jäänud kunagi vaid tuleb tagasi ja tihti peale rohkemgi kui oli enne. Tunnistan endale, et ei oska õigesti toituda ja kehaliselt aktiivne olla. Olen tupikus. Tahan väga kaalu kaotada, aga motivatsiooni selleks on erakordselt raske leida ja säilitada. Perearst ütleb ainult, et proovige tervislikumalt toituda ja füüsiliselt aktiivsem olla. Aga see on suht tühine jutt, kuna mu abivajadus on kuskil mujal. Vajaksin toetatud süsteemset abi. Üksi, tundub, et hakkama ei saa. Palun soovitage mida ette võtta ja kuhu pöörduda!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Hetkel ei ole Teil ilmselt kellegi poole võimalik pöörduda, sest tavapäraseid konsultatsioone ei toimu.
Võite mulle kirjutada meilile toitumine@kliinikum.ee. Saame siis kokku leppida, kuidas oleks kõige parem nõustamisteenust teha.
Parimatega, dr. Ehala