hommikune söömine ja pidev söögiisu 22.08.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Viimastel nädalatel kimbutab mind pidev söögiisu, seda eriti hommikupoole. Söön hommikul kas võileibu või putru, töölejõudmisel valdab mind pidev näljatunne, võin kohe ära süüa paki küpsiseid või mitu saiakest koos muu magusaga. Lõunasöök järgneb mul ka paari tunni pärast. Lõuna ajal annab nälg veidi järele. Õhtul tahaks ka kogu aeg midagi süüa. Kuidas peaksin sööma, et nälga poleks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Isud võivad olla seotud hormonaalsete muutustega, stressi või ka uneprobleemidega. Seega ei pruugi toiduvalikute muutus üksi probleemi lahendada ning oma eluviis tuleb laiemalt üle vaadata.
Oluline on süüa regulaarselt ja mitmekülgselt. Püüdke lisada igasse toidukorda mõni valgurikas toiduaine: kohupiima, muna, kala, vmt. Kala võiks olla toidulaual regulaarselt, Püüdke vältida toiduaineid, kus on rohkelt lisatud suhkruid ning hoiduge maiustamast. Kindlasti ärge maiustage tühja kõhuga.
Kui probleem ei möödu soovitan küsida nõu toitumisspetsialistilt.
Parimatega, dr. Ehala