Suruv ja punnitus ülakõhus vasakul pool. 20.04.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Minul on juba mitu kuud olnud kõhu üleval keskel või isegi rohkem vasakul pool suruv ja punnitus tunne. Vahel on kohe väga raske kohe. Selline tunne nagu oleks kitsas kõik. Süüa enam ei julge sest siis on väga raske kohe.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ainult toodud sümptomi põhjal ei saa mingeid konkreetseid soovitusi anda. Kui maohappe tootmist reguleeriv ravim pole aidanud tuleks nõu pidada oma raviarstiga. Võimalik, et vajate täpsustavaid uuringuid. Maoga seonduvate kaebuste üheks põhjuseks võib olla Helicobacter pylori. Tasub täpsustada, kas teil on vastav analüüs võetud. Toitumise osas tuleks oma menüü üle vaadata koos mõne spetsialistiga, kes saab vaevuste vähendamiseks anda soovitused teile sobivate toiduvalikute osas.
Parimatega,
dr. Ehala