Laps on ülekaalus 19.03.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, mul on selline küsimus. Minu tütar on kohe varsti saamas 11. aastaseks. Ta on tugevalt ülekaalus, ta kaalub 65 kg ja 153cm. pikk. Oleme käinud temaga endokrinoloogi vastuvõtul, kus määrati talle tervislik toitumine. Oleme seda tervislikku eluviisi jälginud, aga kõhu ümber ei taha kuidagi rasv kaduda ja kaal alaneb üldse raskesti. Arsti juures näitas ultraheli, et maks on ka tugevalt rasvunud. Minu küsimus on selline, kas tohib anda lapsele lisaks toitumisele toidulisandina preparaati nimega Garcinia Cambogia ekstrakti, mis aitab kõrvetada rasva? Kasutan ise ka seda looduslikku preparaati ja minu peal see toimib, aga seoses lapsele andmisega soovitati ikkagi arstiga nõu pidada.Ette tänades!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Selliste toidulisandite kasutamine pole üldjuhul kontrollitud ja uuringuid nende kohta on vähe.
Kasvavale lapsele ma sellist lisandit ei annaks. Pigem laseksin lapse totumise ja eluviisi üle vaadata toitumisnõustajal, et saada eelkõige paika toitumine-liikumine.
Parimatega, dr. Ehala