Alakaalulisus 17.03.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen mures oma kaalu pärast. 159cm ja kaal 42 kg. Olen kolme kuuga võtnud alla üle 5 kg. Varem pole sellist kaalulangust olnud.
Menstruatsioon enam ei käi. Diagnoositi erosiivne gastriit ja Gerd. Samuti B 12 defitsiit.
Söögiisu on enamasti hea ja toitun tervislikult.
Kas minu haigus võib sellise kaalulangusega seotud olla? Kuidas saaksin ennast aidata ja kaalu tõsta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Siin on vajalik teha ikkagi toitumise analüüs, et hinnata, kas ka reaalselt saate toiduga kätte nii piisavalt energiat kui toitaineid. Kui kaebusi haigusega oluliselt pole ja söögiisu hea, siis ei tohiks olla probleem leitud muutustes mao-sooletraktis. ise saate hinnata oma toitumist nutridata.ee programmi abil. Täpsemate suuniste saamiseks tasub pöörduda toitumisnõustamisele.
Parimatega, dr. Ehala