Seedimine 18.02.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Pidevalt on probleemid seedimisega. Pärast söömist on kõhus palju gaase, tekib puhhitus ja ebamugavustunne. Tunne et kõht on täis tuleb pärast väga suurte toidukoguste söömist ning see lõppeb kõhuvaludega. Seedimisel on pidevalt vaheldumisi kas väga pehme, poti seintele jääv väljageide või kõhukinnisus. Tavaliselt on kõhukinnisus iga nädala alguses ja kerge lahtisus iga nädalalõpp. Olen mures kuna olen 154cm pikk ja u 33kg ja kardan et äkki mu keha ei omasta rasvu.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Oletetugevas alakaalus ja siin on vajalik pöörduda arsti vastuvõtule, et välistada võimalikke terviseprobleeme. Toidu osas tuleb oma toitumisplaan üle vaadata, soovitavalt toitumisnõustaja abiga. Ise saab toitumisanalüüsi teha nutridata.ee lehel. Kuna söömine on tugevalt seotud vaimse tervisega võib vaja minna ka psühholoogi konsultatsiooni.
Parimatega,
dr. Ehala