Kõhukinnisus 11.10.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, mul suur mure kohe. Käin nr kahel umbes 2 korda nädalas ja kui tuleb siis tuleb nii et vahel ummistan wc poti ära. Nr 2 häda on selline kõva. Ma ei tea mida enam teha. Ei julgegi enam wcsse minna nr 2 teha, kuna see on väga ebamugav. Praegu pean rauatablette ka võtma, kuna rase ja rauapuudus. Tean, et see ka soodustab kõhukinnisust aga see oli juba enne rasedust probleem. Mis abinõu teie mulle annaks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan teil oma toiduvalikud võimalusel koos toitumisnõustajaga üle vaadata, et veenduda, kas menüü on tasakaalus ja toetab seedimist.
Lisaks soovitan proovida kuuri pre- kui probiootikumidega. Apteegist leiate nii kiudainepreparaate kui ka probiootikume. Kuur võiks kesta vähemalt 1-2 kuud. Apteeker oskab kindlasti pakutava toote osas teid juhendada. Lisaks vaadake, et igapäevane toidulaud oleks kiudainete rikas (täisteratooted ja vähemalt 500 g köögi- ja puuvilju päevas). Jooge päevas vähemalt 1-1.5 l vett. Liikuge piisavalt, kuid minimaalselt 5-6000 sammu päevas.
parimatega, dr. Ehala