Lööve jalgadel 09.08.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Lööve tekkis alates põlvedest ja levis alla. Meenutab kananahka. Sügeleb meeletult, eriti öösel, kui jalad on teki all. Otseselt ville pole, pigem tihedad sellised kõrged kohad nahal.
Kas see võib olla allergia? Või hoopis nõgestõbi?
Ette tänades!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Antud küsimus oleks ilmselt pidanud minema kas nahaarstile või allergoloogile, kuid püüan anda esmase soovituse. Pildi põhjal kindlasti diagnoosi panna ei saa. Tegu võib olla allergilise lõõbega või ka mõne muu haigus seisundiga (N: keratoos). Esmaselt võib proovida apteekidest saadavaid pehmendavaid kreeme, eriti uureaga ihupiimasid (N: Eucerini tooted). Lisaks võib proovida ka antihistamiinseid ravimeid, mida saab apteegi käsimüügist (N: Claritine, Loratin vm). Üldiselt soovitan aga siiski konsulteerida esmaselt perearsti või juba kohe nahaarstiga.
Parimatega, dr. Ehala