Madal hemoglobiin, kõrge kolesterool 14.11.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Avastasin hiljaaegu alakõhust "herne" ja arst arvas, et tegu võib olla suurenenud lümfisõlmega (tol korral ultraheli veel ei tehtud). Samas oli uriiniproov nii halb, et arst imestas, et veel püsti olen. Ta määras mulle rohud ja lootis, et sellest kaob ka see hernes ära.
Andsin ka vereproovi, kust selgus, et hemoglobiin on madal - 114 ja ütles, et see viitab aneemiale. Olen iga kolme kuu tagant käinud doonorverd andmas ja seal on hemoglobiin küll kõikunud - küll 152, küll 139, aga olnud alati normaalsuse piirides. Samuti ütles arst, et kolesterool on normi piires, aga ülemise piiri ligi ja käskis dieeti pidada. Olen täiesti normaalkaalus, sale tüdruk, mistõttu ongi kõrge kolesterool üllatav.
Kuidas ma peaks toituma, et saada hemoglobiin normi ja samas kolesterool madalamaks?
Kas kõik see võib olla seotud ka uriinist välja tulnud põieprobleemidega?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Söögijärgse kolesteroolinäidu põhjal ei saa öelda, kas on tegu probleemse näiduga. Täpsema info jaoks on vaja analüüsi, mis sisaldab peale üldkolesterooli ka HDL ning LDL kolesterooli näite. Hemoglobiini tase võib kõikuda ja olla seotud ka menstruaaltsükli faasiga. Põletikud võivad mõjutada hemoglobiini taset. Toitumisnõustamiseks oleks aga vaja palju enam infot nii teie kehakompositsiooni, praeguste toitumis- kui liikumisharjumuste kohta. Soovitan teil tulla toitmisnõustmisele, pannes eelnevalt kirja vähemalt 4-5 päeva toitumisinfo. Täpsem infi toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr. Ehala