Ülekaal 29.03.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 50 aastane naisterahvas ja kimbutab nn.üleminekuiga.Kaalu kipub juurde tulema ja kuna viimane vereproov näitas piiripealset veresuhkurt on hirm suhkrutõve ees.Püüan mõistuse piires rohkem liikuda ja eriti väljas.Väsimus on ka ja unehäired.Kui öösel välja ei puhka olen hommikul nagu täispuhutud konn-nägu paistes ja silmad ka.Päeva peale kui liigun läheb olukord pisut paremaks.
Soovin muuta toitumist ja vähendada toiduhulka.Magusast hoidun ja ega ei taha ka kuna Dialevel tabletid võtavad magusaisu.Mure selles,et kui vähem söön tekib näljatunne ja see on väga rõhuv.Püüan süüa siis juurvilja,kuid kõht hakkab valutama,tekivad gaasid ja lõpuks kõhupuhitus ja lahtisus.Organism nagu üldse ei taha juurikaid-olen erinevaid proovinud.Ebatervislikud jahutooted ja liha aga annavad hea enesetunde ja energia.Mida teha
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Üleminekuea saabudes muutub ainevahetus ja seetõttu tuleks selles eas kõigil naistel oma toiduvalikud üle vaadata. Toitumissoovituste andmiseks peaks saama ülevaatlikuma pildi nii teie kehaparameetrite kui praeguse toiduduvaliku kohta. Toitumisnõustamine eeldab toidupäeviku pidamist. Eneseanalüüsiks saate kasutada näiteks nutridata.ee toidupäevikut ning vajadusel tasub nõu pidada toitumisspetsialistiga, kes aitaks teil toiduvalikud täpsemalt paika panna.
Parimatega,
dr. Ehala