teismelise ülekaal 04.06.16 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
TERE. MINU TÜTREL TEKKIS ÜLEKAAL KUSKIL AASTA AEGA TAGASI.TA VÕTTIS JUURDE KUSKIL 20.KG.ENNEM OLI VÄLIMUSELT TÄITSA TAVALI9NE LAPS.NÜÜD ON NAGU HIIGLANE.PEAAEGU 76.KG.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirjast ei selgu kui suur ülekaal tegelikult on, sest ainult kaalunumbri alusel seda hinnata ei saa. Selles vanuses mõjutavad kaalu nii hormoonid, kuid ka psühholoogilised faktorid mängivad tugevat rolli, kallutdes nii ülesöömisele kui alasöömisele. Tallinna Mustamäe Lastehaiglas on võimalik pöörduda nõustamisele , kuid kindlasti peab tütar seda ise soovima. Teema on delikaatne ja survestamine võib probleemi suurendada.
http://www.lastehaigla.ee/uldpediaatriline-paevastatsionaar/
Parimatega, dr. Ehala