Gluteeni talumatus? 06.07.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Käisin toitumisnõustaja juures, sest mul on seedimine väga pikalt korrast ära ja vitamiinid näiteks imenduvad halvasti. Ta arvas minu jutu põhjal, et mul on ehk gluteenitalumatus. Tahaksingi teada, kuidas saada teada või äta tunda, et mul on gluteenitalumatus.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Gluteenitalumatust saab kindlaks teha veretesti kui ka gastroenteroloogi poolt teostatud biopsia alusel kui viimaseks peaks põhjust olema. Teie väga põhjaliku kirja alusel ma gluteenitalumatust siiski ei kahtlustaks. Gluteenitalumatusega kaasnevad pigem kõhulahtisus, pidevad puhitused ja gaasivaevused. Võite rääkida selles suhtes veel kord oma perearstiga, kes saab vajadusel analüüsid määrata.
Parimatega,
dr. Ehala