Pärast kilpnäärme opi. 27.03.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Viibisin 2,5 nädalat tagasi kilpnäärme opil. Mitmesõlmeline struuma. Mitte halvaloomuline. Enne opi oli kõht ilusti korras: igal hommikul nagu kellavärk. Nüüd jube häda: kõht väga kinni. Söön aedvilja, smuutisid, musti ploome ja 2 korda päevas ka Duphalaci. Kogu aeg on tunne, et terve kõht punnitab ja raske. Kas need seedimisvaevused jäävadki nüüd kestma?
Tänan, kui saate vastata.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna kilpnääre osaleb olulistes ainevahetusprotsesides, siis vajab keha operatsioonijärgselt pisut aega, et uue olukorraga kohaneda. Oletan, et teie raviarst on määranud ka hormoonasendusravi, mille doosi saab vajadusel korrigeerida. Tundub, et toitumise poolt olete ilusti jälginud, kuid ärge unustage liikumist ja lisage igapäevasesse rutiini näiteks kõhupiirkonna massaaž. Lõikus ei tähenda kindlasti, et kõhukinnisus ja raskustunne jäävadki püsima.
Parimatega, dr.Ehala