alakaal 10.01.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen 1.68 pikk ja kaalun 50kg, väga tahaks kaalust juurde võtta aga ei õnnestu, söön mitukorda päevas mitmekesist toitu aga ei midagi. Artsi juures olen ka käinud, halb veri ja suur rauapuudus, hakkasin küll nüüd raua tablette võtma, äkki aitab see midagi. Ja mul on juba poolaasat põiepõletik olnud võtan igapäevaselt rohte kas selles võib ka seisneda see, et juurde ei võta?
Ja nõrkus on koguaeg midagi füüsilist ei jaksa väga teha.. vahepeal tuleb okse ka üles.. täitsa kardan juba.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel ei saa otsustada, mis võiksid olla teie praeguste praeguste kaebuste põhjuseks, kuid kõigist neist tuleks rääkida oma perearstiga, kes saab teha vajadusel täpsustavad uuringud. Lause, et sööte päevas mitu korda mitmekesist toitu, ei näita tegelikku seisu. Teil on vaja oma toitumisest täpne ülevaade saada ning alles siis saate hinnata, kas söödud toit katab teie vajadused nii energia kui toitainete osas. Kasutage enda analüüsimiseks toitumine.ee ja nutridata.ee programme. Kui jääte enda hindamisel hätta, võite tulla vastuvõtule. Info: toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr.Ehala