laktoositalumatus 04.01.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Milliseid uuringuid või teste tehakse, et olla kindel laktoositalumatuses?
Kas teie arust tegemist laktoositalumatusega?
2002a- 0' - 4,6mmol/l; 30' - 4,2mmol/l; 60' 4,3mmol/l; 120' - 4,4mmol/l.
2014a- 0' 4,99mmol/l; 30' - 5,26mmol/l ; 60' - 6,46mmol/l; 90' - 5,07mmol/l.
Ise olen märganud, et on probleeme seoses piima toodete tarbimisega, kuna olen kaitseväes ja toiduvalikut väga pole. Nüüd on olnud 2 nädalat puhkust ja pole piimatooteid tarbinud ning pole probleemi ka olnud.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Te juba korra saatsite oma analüüsid ning ma ka vastasin kirjale, aga kordan vastust. Esiteks, kirja teel ühtegi diagnoosi panna või kinnitada lõplikult ei saa. 2014 aastal tehtud analüüside alusel väga konkreetset laktoositalumatust ei diagnoosi, kuid kui piimatoodete menüüst kõrvaldamine annab positiivse enesetunde, võiks teha menüüs asendused. 2002 aasta analüüside tulemusel võiks laktoositalumatust diagnoosida, kuid analüüs on vananenud ning olite siis alles laps.
Lisan lingi, millest saate lugeda testi ja selle tulemuse kohta:
http://www.quattromed.ee/arstile/laboriteatmik/tulemuste-interpretatsioonid/kliinilise-keemia-uuringud/laktoosi-taluvuse-proov-ltt-50g-lac-1kg-bw-po/
Parimatega, dr.Ehala