Ülekaalulisus 12.11.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 159cm pikk ja kaalun 70kg. Varasemalt oli mu kaal 58-60kg stabiilselt. Väga pikka aega sama kaal, kuigi ei ole kunagi trenni teinud ja sõin ka siis väga valesti. Nüüd olen olnud rohkem kodusem, on olnud vähem liikumist ja pidevalt on isud igasuguste asjade järele. Samas vahepeal on jälle sellised perioodid, kus üldse midagi ei söö. Tean, et see on ebatervislik. Söön tavaliselt 2 korda päevas ja siis, kui isu millegi järele on, siis nö "näksin" midagi. Kuna ma väga ei tea tervisliku toitumise kohta suurt midagi, siis ehk oskate midagi soovitada või ehk on võimalik kuidagi see kindlaks teha, mis just mulle sobiks? Haiguseid mul ei ole, ravimeid ei tarvita. Tavaliselt õhtusöögiks teen pastat, kartulit ja kastet, kartulivormi hakklihaga, tatraputru hakklihaga, kartulit ja kana ja salatit (tomat, kurk, sibul, hapukoor). Aga probleem ongi ilmselt selles, et päeval söön üsna vähe ja siis õhtul söön terve hunniku sisse ja siis tekivad veel igasugused isud. Tahaksin, et mul ei tekiks enam igasuguse rämpsu isu ning et mul oleks kõht täis, et ma ei peaks koguaeg söögi peale mõtlema. Olen nõus ennast kätte võtma. Loodan, et saite piisava ülevaate, et mind kuidagi aidata ning mu küsimustele vastata. Tahtsin ka küsida seda, et kui oma toitumist jälgida ja kui näiteks peakski tulema mingi selline moment (nt. 1x kuus), kus ma tahan minna kiirtoitu sööma, kas see muudaks tulemused 0ks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olete oma probleemi olemuse ise kenasti ära tabanud. Ebaregulaarne söömine, õhtusöök põhisöögina, vähene liikumine ja teinekord mitte kõige paremad valikud. Kõik see viib kaalutõusuni. Söömise kohta saate infot näiteks leheküljelt toitumine.ee. Samuti soovitan lugeda M.Zilmeri raamatut "Normaalne söömine" või ka dr. Mai Maseri sulest ilmunud raamatuid. Samuti võite täpsemaks nõustamiseks pöörduda vastuvõtule või võimalus on teha ka veebinõustamist. Info: toitumine@kliinikum.ee
Mis puudutab rämpstoitu, siis kui kõik muu on paigas ei tee korra kuus rämpstoidu söömine teile midagi..
Parimatega, dr.Ehala