Alakaal 28.04.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
minul on selline küsimus kuidas juurde võtta, olen 30 aastat vana 186cm pikk ja kaalun 60kg +/- 2 . Olen niipalju kaalunud terve elu. Sõjaväkke ei võetud kuna väideti et olen alakaaluline. Kas see on alakaalsus ja kas seda on võimalik ravida, või toiduga reguleerida, et juurde võtaksin, söön kõike, aga juurde ei tule midagi. Kas peaks minema uuringutele, et millest see on, Piinlik on käia lühikeste riietega suvel, või nt. ujumas, ribid ja liigesed paistavad. Kas on olemas selle alaseid uuringuid, kui jah siis sooviksin need läbida.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kehamassi indeksi järgi olete tõepoolest alakaaluline. Väike kaal võib olla osaliselt pärilik, kuid kindlasti tasuks pidada esimese asjana nõu oma perearstiga. Tema saaks vajadusel teha uuringuid, mis aitaks selgitada kaaluprobleemi olemust. Selle kõrval tuleks kindlasti analüüsida põhjalikult oma toitumist. Kas ikka saate toiduga piisavalt energiat? Ise saate pidada toitumispäevikut internetis näiteks nutridata.ee programmi all. Samas võite soovi korral tulla minu vastuvõtule, et koos teie toitumine ja võimalikud terviseprobleemid läbi arutada. Vastuvõtule tulekuks on vaja perearsti saatekirja. Vastuvõtule registreerumise kota saate lugeda meestekliinik.ee leheküljelt.
Parimatega, dr.Ehala