Kaalu langetamine 28.01.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Aasta ja 6 kuud tagasi sünnitasin tütre, ning alustasin rinnaga toitmist, enne rasedust oli diagnoositud kilpnäärme krooniline põletik ning küsimärgiga ületalitlus, raseduse viimastel kuude hakkasin hoogsalt kaalus juurde võtma, iga kuu lisandus 4 kilo, tegin ka läbi glükoositaluvuse testi, mis ei näidanud midagi hullu, kuid kaal tõusis meeletult. Olen eluaeg olnud peen ja sale ning sportlik, käisin ka spordikoolis. Nüüd olen kimpus türeotoksikoosi ja ülekaaluga, toitumist olen reguleerinud ja jälginud teen ka lihas- ning aeroobset treeningut, kuid kaal e lange. Kas on olemas toitaineid, mis minu diagnoosiga ei sobi? Kas on võimalik, et tablettravi tõttu ei lange kaal ja mida ette võtta, et saaksin tagasi tervisliku kaalunumbrini?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Diagnoosist tingituna ei pea te otseselt millestki loobuma, aga teinekord võivad kilpnäärmehaigused raskendada kaalulangetamist, mistõttu tuleb väga täpselt paika panna
päevane energiavajadus, toiduainete valik ja toidukordade jaotus. Soovitan teil alustada oma toitumise ja füüsilise aktiivsuse täpse ülestähendamisega, et seda siis analüüsida ning vajadusel pöörduda abi saamiseks mõne nõustaja poole.
Parimatega,
dr.Ehala