Tõsine dilemma - kaalu tõstmine ja langetamine 30.11.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 14-aastane tüdruk. 157 cm pikk ja nüüdseks kaalun juba 52 kg. See number oli umbes kuu tagasi ikka väiksem, siis kaalusin kuskil 47 kg ja ma olin oma kehaga rahul. Aga kuna mu päevad jäid ära, siis pöördusin naistearsti vastuvõtule, kes suunas mind edasi psühholoogi vastuvõtule ja nemad mõlemad soovitasid mul kindlasti kaalust juurde võtta. Nüüd siis võtan ja võtan, aga probleem selles, et ma pole enam oma kaaluga rahul. "Sangad" on hakanud ilmuma, püksid on kitsamaks jäänud, kõht paistab üha enam liibuvaid särke kandes, aga enne seda probleemi polnud. Nüüd pean ennast riiete sisse peitma ja ma pole õnnelik. Teen kolm korda nädalas ka trenni, pluss kehaline kasvatus ja õhtuti kõhulihaste harjutused. Mis on Teie hinnang? Kas ma võiksin hakata alla võtma jälle veidi, aga aeglaselt, nii et see päevade tulekut ei kahjustaks? Nimelt pole mul veel päevi hakanud, sest päevad jäid ära kuskil 55, 5 kg peal ja seda ma taastada ei taha!!!! Ma tõesti ei taha jälle oma keha pärast masendusse langeda, kui ma endale asju selga proovin ja näen, mis on juhtunud.
Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mina soovitaksin pidada psühholoogiga nõu ja rääkida enesehinnangust. Kui enesehinnangust suure osa moodustab hinnang oma keha kohta, siis varem või hiljem kukub see ikka kokku. Kõige esmane on taastada tervis ehk teha kõik selleks, et päevad uuesti normaalses rütmis peale hakkaksid. Kindlasti ei saa ma soovitada uuesti kaalu langetada, kuid võimalik, et toiduvalikus oleks vaja midagi korrigeerida. Siin soovitaks nõu pidada kellegagi toitumise osas kui ka treeningkoormuste osas.
Heade soovidega, dr.Ehala