Kaalu langetamine ja motivatsioon 16.02.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Kas teil on nõuandeid kuidas olla pidevalt motiveeritud kaalu langetamiseks? Olen 167 cm ja 107 kilo, nii raske pole kunagi olnud, kuid üle 100 kilo siiski juba kuskil aasta. Aeg-ajalt mõtlen, et peaks kaalu langetama, kuna olen nii noor ja olen seadnud endale piirangud, et enne kui kaalun kuskil 85 kilo ma vastassooga ei suhtle ja ennast ilusana ei tunne. Siis mõtlengi, et hakkan trennis käima ja õhtuti tervislikumalt toituma. Enamuse ajast on mul aga ükskõik, tunnen ennast küll halvasti olles nii suur ja kuna midagi suurt teha ei jaksa, aga tegelikult oleks juba nagu kõigest ükskõik. Kuskile abi saamiseks ma pöörduda ei julge, piinlik on oma kaalust rääkida.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Piinlikust tundmiseks pole mingit põhjust ning kui see teid toetab, siis teadke, et paljud teisedki on hädas sama probleemiga-kuidas leida motivatsiooni. Minu soovitus on siin pidada nõu mõne psühholoogiga, mõistmaks paremini põhjuseid, miks kaal käest on läinud ja millised teie mõttemustrid ei luba teil kaalu langetada (vt. keskus "Sensus"). Enesest paremini aitab teil ehk aru saada ka raamat- Lisbeth Stahre "Liigne Kaal tekib tunnetest". Parim oleks kui peaksite nõu nii psühholoogiga kui analüüsiksite samas ka oma toitumisharjumusi, pannes paika eesmärgid, millest lähtuvalt saate hakata tegutsema.
Parimatega, dr.Ehala